Wednesday, January 9, 2019

idée cadeau personnalisé


Le mot bijou désigne un élément de parure minutieusement travaillé et qui se vend avec un prix élevé. Son caractère précieux reflète la qualité de sa matière et le savoir faire de l’orfèvre qui l’a façonné. Dans le sens figuré, bijou peut vouloir dire un chef d’œuvre ou un objet très élégant. Un bijou attire les regards par sa conception et sa finition. Dans un autre contexte, le mot bijou peut être attribué à un enfant beau, intelligent et très aimé par ses parents.

Le mot créole est dérivé du nom portugais « crioulo » qui, lui-même est originaire du verbe latin « creare » qui veut dire faire naître. Au Brésil, crioulo désignait un valet métis noir qui a grandi dans la demeure de son maître. Plus tard, « criollo » fût utilisé pour parler des enfants de colons espagnols nés en Amérique. A partir de là, le mot français « créoles » était attribué aux blancs nés dans les colonies. De nos jours, la langue créole est parlée par les populations des Antilles et des îles de l’océan indien comme les Seychelles, la réunion et l’île Maurice. Les bijoux créole sont ceux qui sont conçus, fabriqués et portés par les femmes de ces îles exotiques.


Historique

Les premiers éléments de parure ont été retrouvés à Blombos, en Afrique du sud. Ils ont été utilisés depuis plus de 75000 ans ! Au paléolithique, l’homme utilisait des coquillages et des dents d’animaux pour façonner ses parures. Plus tard, et dans un esprit de diversification de la matière, nos ancêtres ont conçu des parures en os, en ivoire, en bois, en calcaire et en lignite. Le Néolithique a vu le façonnage des 1ères perles. La nécropole de Varna (Bulgarie) atteste de la fabrication des premiers objets en or durant la période allant de 4600 à 4200 avant J.C. A partir de là, l’orfèvrerie évolua rapidement avec la fabrication en filigrane, en granulation et en emboutissage.

Après la découverte de l’Amérique et la formation des empires coloniaux (espagnol, portugais, français, britannique, hollandais. . .), le commerce entre l’Europe et ses nouvelles colonies a connu un grand essor. Dans le cadre du commerce triangulaire, les esclaves d’Afrique noire étaient emmenés et vendus en Amérique. Leurs premiers colliers étaient en matière végétale avec un ornement en grain de verre, en coquilles et en « réglisses ». A la fin du XVIIème siècle, pour récompenser certaines de leurs esclaves (les favorites, les domestiques et les nourrisses), les maîtres leur ont concédé des terrains pour les exploiter à leur propre compte. Les économies résultant de la vente du fruit de leur travail (légumes. . .) leur serviront au montage progressif de colliers en or. Les premiers bijoux créoles étaient des anneaux d’or portés par les Favorites autour de leurs chevilles, suivies de boucles d’oreilles et de chaînes forçats.

Aux Antilles, plusieurs influences ont contribué à la naissance des bijoux créole. Le savoir faire arabo-africain a migré en Amérique avec la traite des noirs. Là, il s’est enrichi du patrimoine des amérindiens, du cadre naturel des tropiques (faune et flore) et des techniques de l’orfèvrerie européenne (surtout française). En effet, beaucoup d’esclaves « Apprentis orfèvres » d’Amérique étaient envoyés par leurs maîtres en Europe pour des stages de formation. Ce sont eux qui ont donné naissance au bijou créole traditionnel. Au XIXème siècle, les parures des classes aisées se distinguaient par leur ornement en or. L’orfèvrerie a connu un déclin durant les 2 guerres mondiales après la monopolisation de l’or par les Etats. Depuis la reprise du progrès économique (1950-1973) et jusqu’à nos jours, ce secteur connait une croissance soutenue. Les bijoux contemporains peuvent être divisés en 3 catégories. La joaillerie consiste à fabriquer un nombre très restreint de pièces en utilisant des matériaux prestigieux. La bijouterie fantaisie fabrique des pièces en plus grandes quantités avec intégration de nouveaux métaux et de nouvelles matières de décoration. La bijouterie artisanale est spécialisée dans la fabrication d’éléments uniques ou de parures en nombre limité. Devenu un élément incontournable pour les maisons de mode et de design, le bijou créole a fait un « Come back » au dernier salon Dolce & Gabbana du printemps été 2011 avec des Boucles d’oreilles glamour créole. . .

Catégories et types de bijoux créole

Les bijoux créoles traditionnels

Les boucles d’oreilles créoles

L’artisanat antillais de bijoux créole a produit 13 types de Boucles d’oreilles créoles. Le Jonc est composé d’un petit anneau vide se fermant avec une tige. Les Créoles sont formées par des anneaux de dimensions et d’épaisseur variables. Elles peuvent être lisses, enroulées, avec des nœuds ou avec des Cannelures. Les Dormeuses à fleurs étaient réservées aux fillettes. Par contre, les Dormeuses parsemées de diamants à facettes distinguaient les femmes vivant dans l’aisance. Les Pommes cannelles ont un design qui reflète la végétation locale. Leur façonnage est fait avec un anneau circulaire en or rempli avec des pétales de fleurs superposées en forme de cône. Le sommet du cône est constitué par un gros grain d’or.

Les Dahlias sont des Boucles d’oreilles circulaires en or remplies par des corolles. Au centre de chaque corolle, il y a un grain d’or minuscule. Contrairement aux pommes cannelles à forme conique, les Dahlias sont aplaties, à l’image d’une fleur réelle. Le Tété négresse est une autre boucle d’oreille créole. Elle a la forme d’un cercle granulé or. Son remplissage se fait avec des fleurs arrondies ponctuées par de petits grains d’or. Le sommet du cône Tété négresse ressemble à un « grain choux ». Le nid de guêpe est un collier créole traditionnel. Son cadre circulaire est rempli en cône par des écailles hexagonales en or rappelant un vrai nid de guêpe. Le sommet du cône nid de guêpe est une fleur avec un grain d’or en son milieu. La chenille est structurée en 3 petits fils d’or rassemblés à l’image d’une torsade de mouton.
Les boucles à pierre traditionnelles étaient ornées par du grenat, de l’ambre, de l’onyx (noir, mauve, ou bleu avec, en son milieu, un grain d’or) ou par des pierres semi-précieuses.

Les Pampilles sont formées avec des nattes minuscules qui se terminent en boucles d’or pendantes reliées par une tige de fixation à l’oreille. Les « anneaux clous » sont des boucles d’oreilles créoles façonnées en cylindres vides enroulés les uns aux autres comme un petit panier. Les 2 extrémités des « anneaux clous » sont reliées par une tige courbée entrant dans le lobe de l’oreille. Les Fagots de canne sont façonnés avec un enroulement de petits cylindres liés par une feuille d’or comme le cordage de canne à sucre. Les feuilles de vigne représentent le modèle européen d’une boucle d’oreille créole. Son cadre est formé par un anneau de structure ovale. Il y a 3 versions boucles en feuilles de vigne. La 1ère présente 2 feuilles de vigne autour d’une grappe de raisin. La 2ème comporte uniquement une grappe de raisin. La dernière version imite la 1ère (2 feuilles de vigne entourant une grappe de raisin) mais ne comporte pas de cadre annulaire. Les boucles à grains d’or, à grains choux et en maille forçat peuvent être intégrées à certaines parures. On peut aussi trouver des modèles mixtes comme des nids de guêpe ornés d’onyx, de pierre noire et de grains choux. Les pendentifs peuvent, à leur tour, être ornés en pierres soudées par une petite chaîne, des grains d’or ou des perles.

Les épingles et les barrettes

Parmi les bijoux créole, les épingles à cheveux créoles sont fabriquées en or. Leur ornement se fait avec des couronnes en or entourant des pierres précieuses ou semi-précieuses. La femme antillaise porte 2 épingles en or liées par une petite chaîne. Généralement assorties avec sa coiffe, elle les fixe sur la partie postérieure de sa tête.

Les barrettes en or peuvent être ovales ou en filigrane. La femme les porte par paire au dessus des 2 nattes, sur les 2 côtés de sa tête. L’épingle tremblante se porte sur la partie antérieure de la tête. Elle est formée par 3 fils d’or façonnés en corde et liés par un grain d’or.

Les colliers créoles

Dans les bijoux créole, les colliers créoles se présentent sous une dizaine de versions. Leur longueur varie de 1 à 7 m ! Le collier créole reste, de nos jours, la pièce fondamentale de la parure traditionnelle des Antilles. Le Collier-forçat est formé par une succession de paires de boucles ovales creuses, lisses puis striées. Le Collier forçat peut être collé au cou pendant sur le buste à l’image du sautoir avec lequel l’esclave était attaché. Le collier-choux est composé d’une chaînette à boules d’or, entourant le cou 2 à 3 fois. Le Collier grain d’or ressemble à un collier en perles. Les boules d’or qui le composent peuvent être vides ou remplies. Le collier « Gros sirop » est fabriqué par des paires de mailles liées les unes aux autres pour former une chaîne.

La « Marchande de sirop » est un collier créole formé d’une succession de bagues plates verticales et horizontales, soudées les unes aux autres. Le Collier gourmette est formé par une succession de mailles taillées en biseau et d’autres lisses. La chaîne torsadée est façonnée par un fil d’or sous la forme d’une corde. Elle se présente sous 2 modèles. Le 1er est une chaîne dégradée qui colle au cou et le 2ème est un collier à sautoir. Le Collier à mailles concombre est une chaîne en grain d’or ornée en mailles ovales avec intérieur en filigranes. Les colliers « Corail » et « Ambre » sont fabriqués avec du corail et de l’ambre modelés en baguettes ou en perles liées, selon le budget, par une chaîne d’or ou par un fil coton. Le barillet sert de fermeture pour le collier pour le collier créole. On le trouve en forme d’octogone, à facettes planes ou à motif. Les cassolettes sont de petites médailles ornées de pampilles. Les femmes les portent avec une longue chaîne cordée « Gros sirop ».

Les bagues et les bracelets

Dans la mesure où l’esclave travaillait la terre avec ses mains, les bagues étaient quasi absentes dans les bijoux créole traditionnels. La fin du XIXème siècle a vu l’apparition des bagues avec un façonnage analogue à celui des boucles d’oreilles et colliers. Le montage des « Louis d’or » peut être en broche ou en bagues avec la même structure que le collier.

Cependant, 4 types de bracelets n’obéissent pas à cette règle. Le bracelet grain d’or est fabriqué en rangées de demi sphères d’or liées par une petite chaîne. Le Jonc rond est un bracelet créole divisé en 2 pièces liées par une chaînette. Il est façonné en or avec un anneau vide ouvrable à moitié. Le Jonc plat a une structure analogue à celle du Jonc rond. Le bracelet fabriqué en or nous rappelle celui du XVIIème siècle.

Les bijoux créoles contemporains

Même s’ils imitent les formes des bijoux traditionnels, les bijoux créole contemporains « new look » apportent plusieurs nouveautés. L’or peut y revêtir une couleur blanche. Il peut aussi être martelé. D’autres métaux sont utilisés comme l’argent, le cuivre trempé or, l’acier luisant haut de gamme. . . Les matériaux de décoration sont aussi diversifiés. Les bijoux créoles luxueux peuvent être ornés de grains de diamants ou de cristal swarovski. Des pierres et perles semi-précieuses décorent les bijoux de gamme moyenne. Le Collier grain d’or se présente aujourd’hui sous d’autres versions. Il peut coller au cou et avoir des grains d’une grandeur progressive. D’autres nouveaux modèles de Collier créole grain d’or sont faits par une succession de perles, de grenats et de grains choux.

Les boucles créoles diamant en or blanc ou bicolore conviennent aux cérémonies de mariage. Les boucles arcade or blanc pavées, strassées ou plaquées or se portent en soirées. Les boucles créoles avec perles rondes et facettes en cristal ou ovales « gonflées » en argent conviennent à un dîner estival en tenue blanche. La chenille moderne est une boucle d’oreille en 2 versions. Elle peut être équipée en son milieu d’un pendentif ayant la forme d’un piment à bourgeons. Ressemblant à la Pomme cannelle ou à la Dahlia, la chenille peut être modelée dans un anneau circulaire. Pour les jeunes et les moins jeunes, il y a même des boucles d’oreilles coup de foudre, des sautoirs à effervescence turquoise ou magenta, des parures rappelant celles des princesses Inca et des bracelets à bonbons à perles citronnées. Plusieurs modèles de boucles créoles Fantaisie sont aujourd’hui à la mode. On peut en citer les Créoles Design Acier et les « Incontournables », Design Argent. D’autres Créoles sont en acier noir avec motif tribal ou grec, avec perle de Tahiti et même en étoile marine.

Fonctions et fabrication des bijoux créole

Fonctions

Dans le passé, les bijoux créole étaient riches en significations. Les plantations de coton, de café, de canne à sucre, de bananiers et d’autres fruits tropicaux étaient les propriétés exclusives des colons d’origine européenne. Puisqu’il leur était impossible d’être propriétaire d’une terre agricole, les autochtones investissaient dans l’achat de bijoux. Cet investissement à long terme pourra les aider un jour à acheter leur liberté ou à faire face aux aléas de la vie comme la maladie, l’accident, la vieillesse ou le handicap physique. En signe de reconnaissance, les enfants du maître ont eu l’habitude d’offrir des grains d’or à leur nourrice à l’occasion de ses anniversaires ou pour lui souhaiter une bonne année. Dans la mesure où les chapeaux étaient réservés à la femme blanche, la femme antillaise portait la fameuse coiffe de madras qui laissait voir les pointes de cheveux. Le nombre de pointes indique la situation matrimoniale de la femme (célibataire, mariée, divorcée. . .).

Les bijoux de tête doivent donc être assortis au type de coiffe (tissu, couleurs, couture, décorations). L’ensemble coiffe bijoux renseigne sur la situation sociale et les conditions de vie de celle qui le porte. Les 3 broches « Tété négresse » et la « chenille » servaient à fixer la coiffe. Le Tété négresse en version « grain choux » reflétait l’image du buste de la femme autochtone. L’aspect des « anneaux clous » rappelle celui des « Rolls » des vieux moulins à canne à sucre. Leurs cylindres peuvent être creux pour le bijou d’une femme à revenu modeste et rempli pour celui d’une femme aisée. Les Joncs représentent le 1er cadeau offert à la fillette lors du percement de ses oreilles. Les Créoles se donnaient à la jeune fille au moment du saint sacrement (sacre eucharistique). Le Collier « Gros Sirop » et « Marchande de sirop » sont des colliers créoles généralement portés avec la « Grand’ robe » dans les différentes cérémonies (mariage, anniversaire, fêtes). Le collier « Corral » ou « Ambre » sont très bons pour la santé. Le « Corail » régule la tension artérielle et stimule la circulation sanguine. Le collier forçat était donné en cadeau aux Favorites (femmes bien aimées).

Selon les coutumes locales, la broche araignée est portée en période de deuil, pour aider à oublier l’image du défunt. La bague formée de 3 boules d’or est offerte à la jeune fille durant ses fiançailles. Le bracelet portant l’identité, la carte en pendentif et la broche en roses étaient donnés par le parrain et la marraine à la petite fille au moment de sa naissance ou de son baptême. Les « Louis » d’or sont offerts à l’occasion d’un baptême ou d’une communion. L’épingle tremblante d’une nourrice renseigne sur les étapes vécues par l’enfant du maître qui lui a été confié (cheveux, 1ère dent de lait changée). Une parure créole doit être assortie avec le visage de celle qui la porte. On peut choisir une parure précieuse, Fantaisiste, atypique, classique ou design. Un collier très long attire les regards vers le cou et le buste. Les colliers sautoir conviennent aux visages ronds. Les colliers arrondis s’adaptent aux visages carrés ou rectangulaires.

Fabrication

Fabrication artisanale

Pour fabriquer les bijoux créole traditionnels, l’artisan utilise le chalumeau pour chauffer le métal (or ou argent). Il verse l’or liquide dans une lingotière. Le laminage du lingot d’or obtenu peut être en plaque ou en fil. Ce travail se fait à l’aide d’un laminoir. A l’aide du découpoir, il sépare le morceau utilisable et lui donne la forme voulue. Avec le triboulet, il peut façonner des bracelets ou des bagues. Les estampes lui permettent de faire des incrustations comme les fleurs ou les feuilles. Pour fabriquer une boule, l’artisan antillais prend une rondelle en or et la divise en 2. Il les chauffe à 850° puis il dépose l’or liquide dans 2 demi sphères vides appelées bouterolles. Avec le maillet, il les martèle pour en faire 2 coquilles. Striées et soudées, les 2 coquilles donneront une boule de collier. Le bijou ainsi fabriqué est ensuite trempé dans un bol contenant de l’acide nitrique durant 24 heures. Cette opération a pour but de brûler le fil de cuivre attaché à l’or. Ce fil est ensuite taillé et séparé du bijou.

Certains artisans antillais utilisent encore de l’or natif produit par la mine sous forme de poudre. D’autres se spécialisent dans les bijoux en filigrane (2 fils très fins et torsadés) en utilisant des lingots d’or 18 carats. Pour le rendre pur, l’or est chauffé dans un creuset. Il est ensuite mis durant 8 jours dans un bain acide. Après le lavage, il bouillera dans une eau pure. Pour le faire fondre, on le chauffe à des températures allant de 850° à 1000°. Le coulage en lingots et le laminage permettront d’obtenir des morceaux très fins facilement façonnables. Les alliages reposent sur un mélange de métaux de différentes couleurs. Avec un morceau d’or jaune, l’alliage avec du cuivre rouge donne une pièce en or rouge. Un alliage argent donne une autre en or vert. L’or obtenir un or jaune, on mélange de l’alliage de cuivre rouge (75%) avec un alliage d’argent (25%).

Fabrication industrielle

L’orfèvre commence par façonner un prototype en cire. A partir de ce prototype, il fabrique une moule. Les pièces moulées en cire (bagues, boules. . .) portent une tige. Plusieurs pièces en cire forment un arbre. Cet arbre est mis dans un cylindre plein de plâtre. Après le séchage, le cylindre est mis au four à 850° durant une nuit entière.

La fonte et la liquéfaction totale de la cire laisse un vide qui sera rempli par le métal liquide du futur bijou créole (or, argent. . .). Le cylindre est ensuite mis dans un bac d’eau froide. Cette opération entraîne la dissolution totale du plâtre. A partir de cette étape, on obtient les pièces voulues en or, en argent ou en acier sous la forme d’un arbre. Les pièces sont ensuite polies et soudées pour donner le bijou final. Antilles bijoux vous offre une large gamme de bijoux créole avec des prix à votre portée.

Droit d’auteur appartenant à la société , (articles L. 111-1 et L. 123-1, du code de la propriété intellectuelle).

Thursday, January 3, 2019

yoga accessories

8 tips on how to do yoga at home - Practice and all is coming

Wouldn’t you just love to be someone who regularly practises yoga at home, effortlessly? Here are some tips to help you get started.

Home yoga practice, Esther Ekhart, EkhartYoga
Ashtanga Guru Pattabhi Jois' most famous quote is “Practice and all is coming”. With these words, I believe he means that by consistently opening the body and mind through yoga, truth reveals itself to you in time, and with truth comes a deep peace.
For many of us, a regular yoga practice may be a difficult thing to establish. Here are some tips to help you get started.

1. Create a comfortable spot for your yoga practice

If you have an extra room that you can devote to your yoga, great! Having your yoga mat unrolled and out all the time is certainly inviting.
Most of us, however, have to be more flexible and create a space when we want to practise. Try and find a spot where it's peaceful and quiet, with as much space around you as possible. An empty piece of wall can be handy too since the wall is a great prop. If you like, it can be nice and even helpful to create some atmosphere with a candle or an incense stick.
Things like candles and incense are just extras, and by no means necessary to practise yoga. You can do yoga anywhere as long as you have enough space around you without the risk of bumping into tables, chairs, etc. I've practised in the living room with my husband there, having his breakfast and reading the paper, even commenting now and then. Not ideal, but I still got my practice in, which is the most important message of this article.
So be creative and get on your mat no matter what! Create the best space you can and enjoy your practice!

2. Get your yoga accessories

All you really need is a yoga mat, preferably non-slip. The yoga mat market is huge but it's worth paying a little more for a good quality mat that suits your needs and will last a long time. Blocks are a great addition but they can be replaced with books and other household things. A bolster is also nice to have, but for years I used a stack of pillows and blankets instead.
Accessories or even a yoga mat are by no means a prerequisite to practise...Just be creative!
Accessories and even a yoga mat are by no means a prerequisite to practise: I have been in places where there was no yoga mat, and I found a piece of carpet to practise on. I've even practised on beds in hotel rooms where there was no space to roll out a mat. Just be creative... no excuses :-)

3. Stay safe, prevent injury

This is one tip with no shortcuts. Always watch your boundaries and especially be mindful of your body’s vulnerable areas. Particularly vulnerable areas are knees, hips, spine and neck. If you feel any painful sensations, adjust, soften, come out of the pose if you need to. Don’t force or push.
Warm up your body properly before attempting more advanced poses, and keep checking in if it feels okay to be in a pose. Be especially mindful during transitions between poses or when moving in or out of poses - these are moments of a potential risk of injury because we tend to pay less attention to our alignment.

4. Choose your yoga style / routine

What are you going to do when you are on your mat? The first question to ask is..... “What do my body and mind need?”
Something active like Vinyasa Flow, to get the juices flowing or something more soft and restorative, to quiet your body and mind? The more you do yoga, the more you learn the effects of different practices and the more you learn to recognise what it is your body and mind need at different times.
If you pick an online class, don’t get stuck in reading too many class descriptions. The nature of the mind is to look for the perfect class to solve everything. That class doesn’t exist; you have to make it yourself.
If you pick an online class, don’t get stuck in reading too many class descriptions. The nature of the mind is to look for the perfect class to solve everything. That class doesn’t exist; you have to make it yourself. You can also decide to pick a yoga programme where we've put together a series of classes that fit well together or choose from Collections, playlists of classes your fellow members and EkhartYoga teachers have compiled.
Pick a style, teacher, specific use and preferred class duration (or any one of these combinations) from the filters on the classes page, look for a title that speaks to you and go for it! The way you make the class perfect for you is through practising with full awareness, with as little resistance as possible. If there is a part you don’t like, breathe through it and observe your reactions. Remember that how you react on the mat seeps through in how you react in daily life. In daily life, you will also come across situations you don’t like and choose not to change or are unable to change. Remember Pattabhi Jois' words - “Do your practice and all is coming".
Remember Pattabhi Jois' words - "practice and all is coming".
In time, your yoga practice on your mat will teach you to surrender more and more to what is. You will learn to stop resisting what is and to stop trying to change things. Next, you will be able to apply that perspective more in your life off the mat. The peace that comes from being able to accept what is will be great, I promise.

5. Always relax with Savasana

It is really important to give your body time to relax in Savasana after a yoga practice. The nervous system needs time to assimilate the benefits it has gained during the practice. You can otherwise feel unnecessarily wired after a yoga practice, especially after an intense yoga class.

6. Practise yoga regularly

Even practising yoga once a week is beneficial! Three times a week is great, every day is great too. What works for you? If it’s very important for you to achieve goals, then it is much better to set a goal of practising three times a week, being able to do it and feeling proud of yourself, than to set a goal to practise every day and feeling bad if you do only three times a week. A feeling of failure usually just makes you skip practices even more. So, be honest, set realistic goals, and do what you can. A 10 minute yoga practice is still a practice and definitely counts.

7. Enjoy your practice!

Don’t overdo it; if you don’t enjoy your yoga practice you will never keep it up. It should be something you look forward to doing. Maybe try another style of yoga or teacher if you feel like yoga is becoming a chore.

8. So get on your mat, practise, and all will come...

Wednesday, December 26, 2018

Hazard Free Purchase

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Thursday, December 20, 2018

restaurant manager


There are 10 things that can damage your image and reputation in restaurant management. These are things that everyone does, and that no one may condemn you for. They may even be considered acceptable in today’s society. But, if you do these things you will find that they do matter when it comes time to pick the next manager.

Answer Your Cell Phone

Turn cell phones off at work. You do not need to text your husband about dinner when you should be finishing a report. There is no need to check facebook between jobs, or just before a break. While being on your cell phone at work is acceptable in some workplace environments it is a definite ‘no no’ for management candidates.

Cell phones disassociate people from what is happening ‘now’ in the real world. Professional managers and psychologists know that it can take up to 15 minutes to regain your focus. This is lost time. The impact on the workplace costs the restaurant money.

Don’t think that you can escape to the bathroom for a quick text. No one needs the bathroom several times a day. It is a dead give away

Social Networking

I don’t know how many times someone had facebook open in the background on their computer as I walked by. The ‘twinge’ of annoyance is a visceral response. As a manager I am counting on people to do their part so the job is done – properly. When management candidates come to me with excuses as to why their project isn’t done, or why they need overtime, my mind instantly flashes to that facebook tab on their computer.

It also creates a level of suspicion. If you are facebooking what more are you doing? How much time do you waste in a day. It inevitably comes down to one thing. ‘Can I trust you with more responsibility?’ To which the answer is always, ‘no.’

Mentally Arrive Late – Leave Early

As a manager the first hour of my day is intense. The last hour of the day is chaos. I can’t go home until the ‘flow’ is balanced and the problems dealt with. I quickly identify who arrives at work and needs an hour to ‘wake up’, or who mentally ‘clocks out’ 30 minutes before the end of the day. Am I prejudiced against them? No. I just ignore them. I have no time for them. I will focus on the people who will help get the day started, or solve problems. I am especially interested in the people who will solve their own problems in the last two hours of the day.

Do you Give or Take?

There are two types of people in the world. People who give. People who take. If you want to be a management candidate then you need to consider what type of person the current managers see you as.

Givers

    Add to their job
    Add to their environment
    Solve problems
    They plan quickly and take action to finish a job
    Are work and task oriented
    Measure a good day by successful results
    Talk about facts
    Are groomed to be Management Candidates

Takers

    Drain everyone emotionally
    Don’t finish tasks
    Talk about doing things and spend a lot of time planning
    Are social and emotional oriented
    Measure a good day by whether they feel happy
    Talk gossip and are toxic
    Are given low risk, low responsibility, repetitive jobs.
6 Hotel Management Tips for New Hospitality Managers

You've at last done it. Following quite a while of working long, low-paid hours as an attendant or attendant, you've worked your way up to lodging supervisor.

Presently you're the lady or fellow in control. Also, it's unnerving.

All things considered, such a significant number of individuals rely upon you. The visitors rely upon you to make their experience an upbeat one. Your staff rely upon your bearing to carry out their responsibilities. Also, the greater part of all, the proprietor anticipates that you should meet income objectives. No reasons.

However, don't stress, you have this. All things considered, every one of those years you've put resources into the cordiality business is the thing that made you such an appealing contract as an inn administrator in any case.

So unwind, trust in your capacities, and take these tips for new accommodation chiefs to heart. We've scoured guidance from a wide range of extraordinary assets around the web on lodging the executives, and have aggregated the absolute best exhortation underneath.

1. Discover a coach

Coaches are such an amazing asset, particularly ones who have involvement in the friendliness business. It's one thing to find out about the business in a book, and it's another to have an exchange about the subject with somebody who hear what they're saying and needs you to succeed.

In any case, consider the possibility that you don't know any individual who might make an extraordinary guide. That is OK. You simply need to discover somebody and it's not as hard as you think.

Experience your expert system and ask an inn director you regard to meet you for espresso. Invest that energy soliciting some from your most profound inquiries, and outrageously tune in to the reactions.

You'll discover numerous inn chiefs would love to wind up a guide to somebody, in the event that they were just inquired. Regardless of whether they're an entire outsider at first, most will be complimented to be drawn nearer. What's more, in any case, the most noticeably bad thing they can do is say "no."

2. Be specific in your enlisting

A lodging administrator is just comparable to his or her group. You're not enlisting a line cook to work an imbecile evidence framework at McDonald's. You're procuring individuals who should be both exceptionally gifted and exceedingly amiable.

Enlisting the wrong individual will worthy motivation huge disappointment for you. Your activity is sufficiently intense for what it's worth—in case you will need to tidy up after another representative's wrecks, disregard working superbly at running an inn.

Then again, great representatives are a power multiplier. When you can believe workers enough to give them the expert to decide, it liberates you up to do the extremely imperative exercises that can enable your inn to develop, for example, chatting with clients and advancing the lodging.

Yet, how would you do that? For a certain something, don't contract just when you have an opening. In the event that you do, you'll feel hurried to fill the spot and won't take the time important to deal with candidates to discover the individual with the essential experience, as well as the ideal relationship building abilities for the activity.

Rather, enroll during the time to enable you to discover star abilities that will make your activity less demanding and motivate your inn visitors to rave about you later.

3. Concentrate on authority, not the executives

Better believe it, it's in your activity title. In any case, if everything you're doing is overseeing, you're not by any stretch of the imagination working admirably of being a lodging administrator.

You completely should be a pioneer, and that requires being proactive about how you approach your activity, and not just responding to each and every emergency that raises its head.

One major way you can be an incredible pioneer is to designate. By exploiting that incredible staff you enlisted, you can save your time for the more imperative stuff. Be that as it may, you must buckle down at first, since assignment isn't simple. You'll need to make preparing materials and make your workers stride by venture through them until the point that they can steer.

Preparing materials ought to incorporate plainly characterized targets and execution estimations so your staff knows precisely what you anticipate from them. Orchestrate week after week or possibly every other week gatherings with every individual staff part to ensure they are meeting those measures. What's more, keep in mind to join pleasant little rewards to meeting them so it turns into a positive and persuasive experience.

Another piece of being a powerful pioneer is being set up for crises. At the point when an emergency occurs, you must be quiet and conclusive.

Suppose you overbooked tonight and now a visitor doesn't have a room, and they're not upbeat. Treat the visitor to a beverage on the house and hit the telephones to locate a close-by lodging that is even more pleasant than what they booked, pay for it out of your own pocket, apologize abundantly, and convey them to the next inn yourself. At that point consider offering a few vouchers redeemable at your lodging should they choose to go to the zone once more.

4. Convey, impart, convey

This could be a subset of administration, however I have an inclination that it's such an essential part of your activity that it should be broken into its own area.

You should, must, must keep your staff on the up and up, regardless of whether that be about an adjustment in approach, new inn the executives programming, or an issue with the pipes. On the off chance that your staff is uninformed, that is when botches occur, and that prompts miserable clients, which prompts awful surveys, which prompts less appointments. It's vital.

As referenced above, normal gatherings with individual individuals from your staff can help. In any case, you have to go past that. Calendar standard gatherings with the whole staff to discuss all changes, even little ones.

Convey standard email impacts to your workers. Set up a notice board in a space obvious to all workers where you can post declarations. Or then again maybe discover an inn the board application that offers the capacity to straightforwardly message any representative in the lodging.

5. Tune in to your visitors

Who's the best individual to converse with so as to discover how well you're running your lodging? No, it's not you—you're your very own horrible judge execution. Nor is it your staff—they can just offer you constrained viewpoint from their perspective.

Ding, it's your visitors. Toward the day's end, their sentiment is the special case that truly matters. So converse with them at each chance.

Did a client gripe about your lodging on the web? Amazing! You've quite recently detected a zone of shortcoming you can address, and you have an uncommon chance to contact the client and make it right. Numerous visitors essentially leave quietly and never returned whether they abhor their experience.

Be that as it may, once more, don't be responsive, be proactive. Direct studies of your visitors to get some information about their involvement with your inn. Use inn the executives programming with a visitor encounter the executives include, so you can follow visitor inclinations and wow them when they (ideally) come back to the lodging with a customized involvement.

Additionally, exploit the wonder of online life to both advance your lodging and interface specifically with clients all the time.

6. Continue learning

The majority of the best individuals on the planet make them thing in like manner: they read unquenchably. There's an abundance of data out there to retain, and the individuals who eat up as much information as they can have the edge over the 99% of individuals who don't.
hospitality manager candidate

Take only a half hour every day to peruse up on news in your industry. You'll be amazed at what you get consistently. Put aside time each day to peruse a book on the inn business. Perusing 10 pages for every day may not appear much, but rather following a year you'll have perused 3,650 pages, or around 10 sizable books.

Envision the preferred standpoint you'll have over your friends in the event that you ingest such an enormous volume of industry information consistently.

What inn the executives tips do you have to be a succesfull management candidate?



On the off chance that you've been around the inn business for a bit, you've taken in a couple of things yourself that you wish you knew when you began. So share them in the remarks beneath.

Or on the other hand, in case you're battling with one part of lodging the board, don't hesitate to ring in too. There's dependably somebody willing to help.
Server or Waitress Job Description

Overall, servers and servers make $7.14 60 minutes

Tips as a rule make up the vast majority of servers' and servers' compensation

Server and server occupations are extraordinary for individuals with cordial identities

Is it accurate to say that you are the kind of individual who can enchant even the grumpiest of elderly people men? Might you be able to help a hot bowl of soup through a tropical storm effortlessly? At that point you have the stuff to be an extraordinary server or server. Most servers and servers, likewise called servers, work in full-benefit eateries. They welcome clients, take sustenance orders, convey nourishment and beverages to the tables and take installment and make change.

Easygoing eating eateries and caf?s will anticipate that you should be fast, effective and amicable. Easygoing feasting eateries can be little family-claimed eateries or bigger chain eateries like Applebee's and Cracker Barrel . You may need to make beverages, plates of mixed greens and pastries all while serving a few tables at one time.

Upscale eateries will require somewhat more of you. You may need to think about wine and nourishment pairings, see how each dish is arranged and have the capacity to make sustenance suggestions to clients. Some high end eateries even expect servers to get ready claim to fame sustenance things at a client's table.

Depend on it, being a server or server is diligent work. You should manage discourteous clients, shouting youngsters and individuals who don't tip. You will roll a ton of flatware and clean a great deal of ketchup bottles. Your feet will hurt. However, it's an incredible vocation for somebody who likes to work with individuals, and tending to tables can be extraordinary cash for somebody with the correct blend of identity and serving aptitudes restaurant jobs.

What amount do servers and servers make?

Since the vast majority of your compensation will probably originate from tips, the better a server you are, the more cash you'll make. In any case, all things considered, servers and servers make $7.14 60 minutes. The base an eatery can pay you is $2.13 60 minutes - whatever is left of your compensation will originate from tips. Be that as it may, in the event that you score work in an occupied, costly eatery, you can make upwards of $20 a hour on a goodbye. Be careful, however: in the event that you stall out with terrible tippers or an awful move you can wind up exiting with practically no cash.

Instruction prerequisites

You'll be getting a ton of at work preparing as a server, yet generally, no formal instruction is required. Some do necessitate that you have a secondary school certificate. Having a four year college education is dependably an or more - particularly on the off chance that you need to wind up in a top notch eatery or in the long run enter the executives.

Vocation ways for servers and servers

In the wake of working your way up to a desired move at your first server or server work , all things considered, you'll proceed onward to a superior paying server position at an alternate eatery. Subsequent to working there for a couple of years, you may progress into an administrative job. A few eateries have a formal director preparing program, while others require quite a while of experience before advancing servers.

The fate of server and server occupations

Individuals like to go out to eat restaurant jobs, and that won't change at any point in the near future. As indicated by the BLS (Bureau of Labor Statistics), there will be almost 2.6 million server and server occupations accessible continuously 2016, which is 13 percent more than are accessible at this point.
What work titles would you be able to hope to find in accommodation industry work postings? The business is very wide. It incorporates employments working in inns, eateries, gambling clubs, amusement parks, journey lines, and different offices that assistance clients meet their comfortable needs.

Numerous occupations in the accommodation business include managing clients eye to eye in an assortment of ways. In any case, there are additionally in the background occupations that incorporate positions in deals, showcasing, and bookkeeping. Sustenance administrations occupations likewise possess large amounts of the neighborliness business, including hold up staff and nourishment readiness employments. There are numerous administration level employments over these territories also, including lodging chiefs and official culinary specialists.

Given this range, employments in the friendliness business can either include a great deal — or next to no — client connection. Numerous occupations are passage level, yet neighborliness is a territory where you can climb the stepping stool to an administrative job joined by more duties, alongside a higher compensation.

Most Common Hospitality Job Titles

Coming up next is a rundown of probably the most widely recognized activity titles inside the neighborliness business.

Attendant. An attendant connects specifically with clients, giving them different administrations. They may react to demands (for example, "Would you be able to book me an eatery reservation?") or envision what clients may require. These administrations could extend from giving a sitter to getting tickets to a show to proposing an eatery.

At a few lodgings, this is a passage level occupation. Be that as it may, some lavish inns expect attendants to have long stretches of accommodation encounter. An attendant should be an issue solver with broad client benefit aptitudes who is unflappable and can deal with troublesome benefactors.

Other front-of-the-house accommodation employments include:

Gambling club Host

Journey Ship Attendant

Front Desk Associate

Front Desk Supervisor

Front Office Attendant

Front-of-House Manager

Gaming Dealer

Visitor Relations Manager

Visitor Services Associate

Visitor Services Supervisor

Inn Clerk

Inn Receptionist

Reservationist

Reservations Agent

Occasion Planner. Numerous inns have gathering rooms or occasion spaces that they lease for different occasions, running from gatherings to weddings. An occasion organizer works with an organization, or a person, to mastermind the occasion and afterward guarantees it runs easily.

Cordiality employments in the field of occasion arranging include:

Occasions Manager

Official Conference Manager

Official Meeting Manager

Meeting and Convention Planner

Meeting Coordinator

Meeting Manager

Meeting Planner

Meeting Specialist

Unique Events Manager

Wedding Coordinator

Official Chef. An official culinary expert is an administrative job that includes a ton of work off camera in the neighborliness business. An official culinary specialist supervises the sustenance activities in eateries, lodgings, gambling clubs, or different scenes that serve nourishment. Individuals in this job direct cooks, sous culinary experts, and other kitchen workers. They commonly arrange the majority of the nourishment, plan the dinners, and get ready sustenance in the kitchen.

While it isn't really required, many head cooks make them train through a culinary school, specialized school, junior college, or a four-year school.

The vast majority work their way up to official culinary expert from section level jobs like line cooks. After some time, they build up the administrative abilities required to direct a whole kitchen, and the cooking aptitudes to create menus.

Different occupations identified with official culinary expert, including employments numerous individuals have while working their way up to official gourmet specialist, include:

Bistro Manager

Providing food Manager

Gourmet expert

Cook

Sustenance and Beverage Manager

Kitchen Manager

Baked good Chef

Eatery Manager

Sous Chef

Inn General Manager. An inn general supervisor, or inn director, ensures that an inn (or hotel, hold up, or some other setting with resting lodging) is running easily. This includes collaborating with visitors, overseeing staff, taking care of the funds of the property, and significantly more.

Some inn chiefs have a degree or testament in lodging the executives, while others have a secondary school confirmation and a couple of long periods of experience working in an inn. Inn general administrators need solid business aptitudes, the board abilities, and relational aptitudes.

Different employments identified with the administration or potentially organization of a neighborliness office include:

Back Office Assistant

Providing food Sales Manager

Executive of Hotel Sales

Executive of Marketing and Sales

Gathering Sales Manager

Visitor Room Sales Manager

Inn Manager

Cabin Manager

Deals and Marketing Manager

Move Leader

Move Manager

Spa Manager

Wedding Sales Manager

Servant. Servants are in charge of keeping up a standard of tidiness all through an inn or other accommodation setting. They clean individual lodgings and in addition the normal regions. Servants inside the accommodation business influence beds, to do clothing, clean restrooms, stock materials, and the sky is the limit from there.

Being a servant requires some physical stamina since you frequently need to lift substantial loads and be on your feet the vast majority of the day.

There are numerous different occupations identified with support and cleaning in the cordiality business. There are additionally open doors for the board positions inside these zones. Some other related housekeeping work titles include:

Chief of Housekeeping

Chief of Maintenance

Chief of Operations

Official Housekeeper

Maid

Housekeeping Aide

Housekeeping Supervisor

Lead Housekeeper

Cleaning specialist

Support Supervisor

Support Worker

Watchman. Watchmen are entrusted with dealing with stuff for visitors. They may convey gear up to visitors' rooms or bring baggage down to the hall.

A doorman is one of many care staff positions in the neighborliness business. Another normal position is that of valet (otherwise called parking garage chaperon). A valet leaves benefactors' vehicles when they go to a lodging, eatery, or other setting.

Other care staff positions like that of doorman and valet include:

Stuff Porter

Chime Attendant

Steward

Bellman

Driver

Parking area Attendant

Valet

Valet Attendant

Valet Parking Attendant

Server/Waitress. Servers and servers work in eateries, bars, lodgings, clubhouse, and other sustenance serving foundations. They collaborate straightforwardly with clients taking requests, serving sustenance and refreshments, and take installments from benefactors.

While no formal training is required, servers and servers must have solid relational and relational abilities. They likewise must be meticulous in light of the fact that they have to recollect clients' requests, particularly muddled beverage orders. This activity is perfect for individuals in the accommodation business who need to draw in with clients up close and personal.

Other occupation titles like server and server in the neighborliness business include:

Back Waiter

Dinner Server

Barback

Barista

Barkeep

Busser

Bistro Manager

Providing food Assistant

Sustenance Runner

Sustenance Server

Head Waiter

Host

Master

Maître d'

Server

Sommelier